"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2011. április 10., vasárnap

Isten nevei: Atya - 2. rész

"Ahogy a tűz lángra lobbantja a rőzsét, és felforralja a tűz a vizet, úgy ismertesd meg nevedet ellenségeiddel: reszkessenek tőled a népek, ha majd váratlanul félelmes dolgokat művelsz: ha leszállsz, meginognak tőled a hegyek." Ézsaiás könyve 64,1-2

Isten a szegények, árvák, özvegyek Istene

"Énekeljetek Istennek, zengjetek nevének! Készítsetek utat a pusztában száguldónak! ÚR az ő neve, vigadjatok színe előtt! Árváknak atyja, özvegyek védője az Isten, szent hajlékában."
Zsoltárok könyve 68,5-6

"Tudom, hogy az ÚR felkarolja a nyomorultak ügyét, a szegények jogát."
Zsoltárok könyve 140,13

"A nyomorultak és a szegények vizet keresnek, de nincs, nyelvük kiszárad a szomjúságtól. De én, az ÚR, meghallgatom őket, én, Izráel Istene, nem hagyom el őket."
Ézsaiás könyve 41,17


Isten Izraelnek Atyja 

"Így fizettek ti az ÚRnak, ó, bolond és esztelen nép?
Hisz atyád ő, ki teremtett, ő alkotott s erőssé tett."
Mózes 5. könyve 32,6

"A fiú tiszteli atyját, a szolga az urát. Ha én atya vagyok, miért nem tisztelnek?
Ha én ÚR vagyok, miért nem félnek engem?
- mondja a Seregek URa nektek, ti papok, akik megvetitek nevemet.
Ti ezt kérdezitek: Mivel vetettük meg nevedet?"
Malakiás könyve 1,6

A zsidók ezt mondták Jézusnak:
"Mi nem paráznaságból születtünk: egy atyánk van, az Isten."
Jézus így szólt hozzájuk:
"Ha az Isten volna a ti Atyátok, szeretnétek engem,
mert én az Istentől indultam el, és tőle jövök;
nem magamtól jöttem, hanem ő küldött el."
János evangéliuma 8,41-42


Jézus és az Atya

Jézus mondta: "Ti tehát így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy,
szenteltessék meg a te neved."
Máté evangéliuma 6,9

"Mert egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk. Az uralom az ő vállán lesz, és így fogják nevezni:
Csodálatos Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme!"
Ézsaiás könyve 9,5

"Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét,
mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét,
telve kegyelemmel és igazsággal."
János evangéliuma  1,14

"Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten, aki az Atya kebelén van, az jelentette ki őt."
János evangéliuma   1,18

Jézus mondta: "Mert aki szégyell engem és az én beszédeimet, azt az Emberfia is szégyellni fogja,
amikor eljön a maga, az Atya és a szent angyalok dicsőségében."
Lukács evangéliuma  9,26

"Az Atya szereti a Fiút, és kezébe adott mindent."
János evangéliuma 3,35

Jézus mondta: "Mert az Atya szereti a Fiút, és mindent megmutat neki, amit ő tesz.
Sőt még nagyobb feladatokat is fog rábízni, hogy ti csodálkozzatok."
János evangéliuma 5,20

Jézus mondta: "Mindent nekem adott át az én Atyám, és senki sem tudja, hogy ki a Fiú, csak az Atya,
és hogy ki az Atya, csak a Fiú, és az, akinek a Fiú ki akarja jelenteni."
Lukács evangéliuma 10,22

Jézus mondta: "Eljön az óra, és az most van, amikor az igazi imádói
 lélekben és igazságban imádják az Atyát,
mert az Atya is ilyen imádókat keres magának."
János evangéliuma 4,23

Jézus mondta: "Bizony, bizony, mondom néktek: a Fiú önmagától semmit sem tehet,
csak ha látja, hogy mit tesz az Atya;
mert amit ő tesz, azt teszi a Fiú is, hozzá hasonló módon."
János evangéliuma 5,19

Jézus mondta: "Mert ahogy az Atya feltámasztja a halottakat,
és életre kelti őket, úgy a Fiú is életre kelti azokat, akiket akar."
János evangéliuma 5,21

Jézus mondta: "Az Atya nem is ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta át."
János evangéliuma 5,22

Jézus mondta: "Senki sem jöhet énhozzám,
ha nem vonzza őt az Atya, aki elküldött engem.
Én pedig feltámasztom az utolsó napon."
János evangéliuma 6,44

Jézus mondta: "Ahogyan engem az élő Atya küldött el, és én az Atya által élek,
úgy az is, aki engem eszik, élni fog énáltalam."
János evangéliuma 6,57

Jézus mondta: "Azért szeret engem az Atya, mert én odaadom az életemet,
hogy aztán újra visszavegyem."
János evangéliuma 10,17

Jézus mondta: "Az én Atyám, aki nekem adta őket, mindennél nagyobb,
és senki sem ragadhatja ki őket az Atya kezéből."
János evangéliuma 10,29

Jézus mondta: "Én és az Atya egy vagyunk"
János evangéliuma 10,30

Jézus mondta: "Ahogyan engem szeretett az Atya,
úgy szeretlek én is titeket: maradjatok meg az én szeretetemben."
János evangéliuma 15,9


Isten, Jézus Krisztus Atyja, Aki általa a mi Atyánk is

"Áldott az Isten, a mi Urunk Jézus Krisztus Atyja,
az irgalom Atyja és minden vigasztalás Istene."
Pál apostolnak Korintusbeliekhez írt 2. levele 1,3

"Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja,
aki megáldott minket mennyei világának minden lelki áldásával a Krisztusban."
Pál apostolnak Efezusbeliekhez írt levele 1,3

"Kérem, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus Istene, a dicsőség Atyja
adja meg nektek a bölcsesség és a kinyilatkoztatás Lelkét, hogy megismerjétek őt."
Pál apostolnak Efezusbeliekhez írt levele 1,17

"Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki nagy irgalmából
újjá szült minket Jézus Krisztusnak a halottak közül való feltámadása által élő reménységre."
Péter apostol levele 1,3

"Nekünk mégis egyetlen Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte,
és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala.
Pál apostolnak Korintusbeliekhez írt levele 8,6

"Amit pedig szóltok vagy cselekesztek, mind az Úr Jézus nevében tegyétek,
hálát adva az Atya Istennek őáltala."
Pál apostolnak Kolosszébeliekhez írt levele 3,17

"Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten és Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és az özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán megőrizni az embernek önmagát a világtól."
Jakab 1,27

"Aki tagadja a Fiút, azé nem lehet az Atya sem. Aki vallja a Fiút, azé az Atya is."
János első levele 2,23

"Lássátok meg, milyen nagy szeretetet tanúsított irántunk az Atya: Isten gyermekeinek neveznek minket, és azok is vagyunk. Azért nem ismer minket a világ, mert nem ismerte meg őt."
János első levele 3,1

"Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, és aki volt, és aki eljövendő, és a hét lélektől, akik trónusa előtt vannak; és Jézus Krisztustól, a hű tanútól, aki elsőszülött a halottak közül, és a föld királyainak fejedelme; aki szeret minket, és vére által megszabadított bűneinktől, aki országa népévé tett minket, papokká az Isten, az ő Atyja előtt: övé a dicsőség és hatalom örökkön-örökké. Ámen."
Jelenések könyve 1,4-6

"Egy a test, és egy a Lélek, aminthogy egy reménységre kaptatok elhívást is:
egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség, egy az Istene és Atyja mindeneknek;
ő van mindenek felett, és mindenek által, és mindenekben."
Pál apostolnak Efezusbeliekhez írt levele 4,4-6

Jézus mondta: "Szent Atyám, tartsd meg őket a te neved által,
amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!"
János ev 17,11

"Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, sem fénynek és árnyéknak váltakozása."
Jakab 1,17

Jézus mondta: "De ti ne hívassátok magatokat mesternek, mert egy a ti mesteretek,
ti pedig mindnyájan testvérek vagytok.
Atyátoknak se szólítsatok senkit a földön, mert egy a ti Atyátok,
aki a mennyben van.
Ne hívassátok magatokat tanítóknak se, mert egy a ti tanítótok:
a Krisztus."
Máté evangéliuma 23,9-10

Nincsenek megjegyzések: