"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. május 27., hétfő

Egy fura szó



Tegnap délután, sikerült úgy szörföznöm az interneten, hogy telibe találtam olyan blogokat és honlapokat, ahol kidolgozott, jól megírt kritikákat olvashattam a karizmatikus tanításokról. (Antikarizmatikus, nem is tudtam, hogy ilyen szó is van már.)
Nem célirányosan kerestem. Véletlen volt.

Itt találkoztam azzal a szóval, hogy

diszpenzacionalizmus 


Nahát! Ezt a szót nehéz lesz megtanulni!

Ha valaki olvasni akarja mi az, ajánlok hozzá egy honlapot:http://atriumdisputationium.blogspot.hu/2012/08/izrael-es-az-egyhaz-kapcsolata-kalvini.html

na ebből megállapítottam, hogy én nem vagyok diszpenzacionalista.

Így írtam neked tegnap erről:

"Olyan mintha az internet, a könyvek és a tanítások esszenciáját, vagyis a hit lényegét venné el, ezzel a sok - persze - jó szándékú és szükséges kritikával. Persze nem baj, ha tudom, hogy diszpenzacionalizmus - pelusos - voltam, és én is csigusz lettem sőt, azt is jó tudni, hogy, ahol én vagyok a pusztában nincsenek izmusok, meg egyházak csak Krisztus maga, de hogy ezek mindig kidobják a gyereket a fürdővízzel együtt. Nem. Rosszul mondom, csak a gyereket dobják ki, a vizet és a kádat meghagyják."
De szeretnék ide berakni egy spongyabobos filmet.


Na, tessék: http://videakid.hu/videok/animacio/spongyabob-vidampark-gyerek-mese-rajz-GaWIorI9Gxwfn6mQ


    De persze, hogy én mit állapítok meg magamról, az nem biztos, hogy igaz. Lehetséges, hogy már régen valami fura nevű izmusba raktak bele engem is.

Mindenesetre tegnap délután halálra röhögtem magamat. Nagyon jót szórakoztam.

Épp írni akartam, és naná írni is fogok. C. Ryrie-től, akiről most számomra kiderült, hogy diszpenzacionalista.

Gyorsan kinyitottam a könyvét, ott annál a résznél, amiről a kemény kritikákat olvastam róla, hogy felfedjem, valóban így gondolta-e, ahogyan kritizálják. Ezt a részt sosem olvastam könyvéből. Mivel, hogy nem érdekelt, mivel, hogy megvolt nekem a határozott elképzelésem arról az ügyről. És jé, mit látok? Igen, valóban nem titkolja, hogy ő mire hajlik, de hát arról nem is ír olyan bőven, és manipulatívan, hogy engem akarna győzködni, hogy én is abban higgyek, amiben ő. Legalábbis itt biztos, hogy nem. Máshol meg nem tudom mit csinált.
Míg a többi más irányzatról ugyanolyan alaposan ír. Bár adná az Isten, hogy minden ember, tudós, minden más irányzatot, amiben ő nem hisz, ennyire korrekt, alapos tájékoztatással írjon le!!
Amikor 10 éve megvettem a Teológiáját, akkor számomra, Ryrie spiritualitás nélkülinek tűnt. Túl konzervatív? Túl száraz? Emiatt ritkán is olvastam.
Tehát az arról szóló kritikák, hogy elfogult lenne, és maga az ördög, számomra meghökkentő volt.
De legalább megértettem, hogy mi a karizmatikusság lényege, és hogy mi benne az alaptanítás Egyház-Izraellel kapcsolatában. (amely tanítás egyébként nem is csak a karizmatikusnál lelhető fel.)

Tudtam róla, de ennyire tisztán sosem láttam meg! Hogy ezek a kérdések kardinális pontok a hitünk szempontjából.
Megértettem, hogy annak idején, amikor hallgattam a karizmatikus tanításokat, mi borított ki.
Hát az, hogy én - nem tudatosan, hanem hitből - a szövetségi teológiához tartoztam, a tanítóim pedig - tudatosan - a diszpenzacionalista teológiát hirdettek nekem.
Jaj, hogy mi az, hogy szövetségi teológia?! - kérdezheted. Mindegy. Az amiben én hiszek és folyamatosan arról beszélek.

Nem is értem miért kell erről ennyit írni? Linkelek még egyet:
http://bibliatanitas.csana.eu/news.php?extend.150
Ezek jó tanítások! Jó összeszedések, amiket linkelek.

De én olyan egyszerűen el tudom mondani ugyanezeket.
Olyan egyszerűen látom.
Az én fejemben nincsen két egyház, nincsen Izrael és az egyház.
Nincsen integrációs modell meg ilyenek....

Ja és akkor látom, hogy ezekre az írásokra, ám születtek reakciók a másik oldalról!!
Most azokat nem linkelem, mert nem mentettem el őket. De vannak, léteznek, tudj róla, és akkor felettébb jót mulattam, ...

Aztán nézem, hogy ez az egész ügy, Ryrie és diszpenzacionalizmus és stb, valójában összefügg az elragadtatással.

http://www.evangeliumi.hu/konyvtar/konyvek/A_TITKOS_ELRAGADTATAS_FIKCIOJA.pdf

Sőt, máshol meg olvasom, hogy a Vineyard mozgalom és a Golgota között is van/volt ám kapcsolat.
De hát nekem mind a kettő, sőt az alappal sincsen bajom. Annak idején Smith, Élő víz könyvét is olvastam és tetszett. Persze kérdés, ha most elolvasnám mi lenne a véleményem.

És tulajdonképpen kiderült, hogy tényleg a tyúktól származik a tyúktojás.
És hogy vannak, akik ebben hisznek, vannak, akik abban, de ezek csak modellek.
Mi meg éljük az életünket.

és végtére is ki tudja?

---

Ennek nem sok értelme van.
Krisztushoz nem visz közelebb.
Tényleg lehetséges, hogy a hívők, ha leülnek Bibliát olvasni és imádkozni nem értik meg mit tanít a Lélek?
Tényleg azt hiszik egymásról, hogy ördög van benne?
Tényleg nem boldogok az Úrral? Akkor most a keresztények nem szeretik egymást?
Mert az egyik ezt hiszi a másik meg a másik teológiát?

Igen, léteznek nem kerek tanítások. És vannak tévedései az embernek.
Hosszú évekig, évtizedekig, akár egész életében is! Tanítóknak is, nagy embereknek is, meg kicsiknek  is.
De én például Ryrie-t nem fogom kidobni mert diszpenzacionalista volt, én meg nem.
(Ahogy egyébként szoktam kritizálni bőven másokat is, meg vannak, akiktől feláll a hátamon a szőr, de nem dobom ki őket, és ami jó tanításaikból azt szívesen megtartom, elgondolkozom rajta. Egyébként meg az a jó, amiben én hiszek. Már mint magamnak.)

   Ryrie is sok területen alaposan összeszedte a lényeget, és ahogyan amit leírt, keretnek és alapnak (elindulásnak) jó. A kritikusaitól ezt miért nem lehet hallani? Ők talán nem rajta nőttek fel? Talán felőle nem gondolkoztak, amikor megértették a - számukra - tökéletes igazságot?

Igen, Luther zsidógyűlölő volt, - talán mert személyes érintettsége is volt? És akkor minden tanítónál lehetne pszichoanalízist tartani - de attól még sok jó tanítása is volt, lehet gondolkozni azon, amit mondott. Lefordította a Bibliát anyanyelvre. Persze azóta már tudjuk, hogy sokak szerint nem kellett volna, mert nekünk kellett volna megtanulni ógörögül. És egyébként nézd, te magad megcsinálhatod egy számítógép-programmal. Ja, hogy Luther idejében még nem volt ilyen : PECH.

Tehát akkor dobjuk ki a reformátorok, baptisták, pünkösdisták, karizmatikusok minden eddigi tanítását? Akik annak idején az ő szintjükhöz, tudásukhoz képest, a legmélyebbre hatoltak és akartak hatolni Isten megismerésében, jó lelkiismerettel? Számítógép nélkül! De gonoszok voltak! Becsaptak minket?!
Sőt ezentúl ne is beszéljünk egymás között anyanyelvünkön, mert az egész a szabadkőművesek találmánya, és Jézusnak sem ez volt a neve?

Én úgy látom, hogy ebben a nagy felébredésben, átestünk a ló túlsó oldalára és ott futunk a fehér ló mellett.
Jaj, jaj, jaj, a ló azért van, hogy felüljünk rá.
Rájöttünk: jéééé mennyi szekta van! Mennyi fehér ló!! És valójában a keresztény egyház szekták összgyűjteménye, és nincs egy Igaz se? Egy Igaz se?
Miért? kellene, hogy legyen?

De most tényleg, neked kellene EGY. ?

---

Engem mulattatnak az összeesküvés elméletek is.
Annyira jót szórakozom rajtuk, hogy hihetetlen.
Ahogy mulattatnak a nagy dobálódzások, veszekedések keresztények között is. Kár, hogy nincs annyi memóriám, hogy megjegyezzem ezeket a veszekedéseket. Idézhetnénk, mint a klasszikusokat.

Ahogyan az is mulattat, hogy tisztán és jól tudom, hogy a szabadkőműves szimbólumok mit jelentenek. (Az egész életem kevés lenne, hogy leírjam, azokat, amiket személyesen én kaptam erről. Meg egyébként fölösleges is lenne, mert az egész művük el fog égni, a beültetett chip-agymemóriájukkal együtt.) És ha szembejönnek velem, tisztán átlátom az antikrisztus ténykedését. ÉS?

Egyáltalán és miért és honnan tudom? Mert Isten kijelentette. Igen, megtette. És amikor kijelentette, majdnem megőrültem a felismeréstől, attól, hogy felfedte a Világban élek, a Gonosz világban. Én a gyenge bárányka! A farkasok között. (Senki szerettemnek nem kívánom ezt a felébredést)

Ettől a felismeréstől akkor legszívesebben az egész Földgolyót egy gombnyomással felrobbantottam volna.
- most itt hangosan röhögni kezdtem, kacarászni magamon.

Aztán megértettem, nem tudom megtenni - mármint felrobbantani a Földgolyót, mert csak egy kis bárányka vagyok - ez Isten dolga lesz.

Ezért aztán csak láttam, láttam, láttam tovább a jeleket. Éreztem a bőrömön a hülyeségeket.
Láttam, láttam, láttam, a jeleket, a szimbólumokat, értettem mi van mögötte, de többé nem verte ki a biztosítékot nálam.

Láttad, hogy a zöld füvecske kilógott a számszéléből? Ahogy bután rágtam tovább? Ízlelgetni ezt a finom zöld fűszálat a számban? - Sőt! Láttad, hogy elkezdtem bajszom alatt somolyogni? Ezt se gondoltad volna! (van egyáltalán bajszom?)
Vagy gondoltad volna? Igen. Mert te ismersz! Arcvonásaimon megjelentek a kényelmes mosoly jelei. Olyan volt mintha, depresszió, úgy tűnt először, aztán hangosan röhögni kezdtem.

Nevetni a gonoszon?
Nevetni a hülyeségen?
Nevetni a bolondokon?
Nevetni a halálon?

Aha.
Megfelelően jót szórakozom!
Ők - a gonoszok - azt szeretnék, ha rettegnénk, tőlük.
De én megfelelően jót szórakozom.
A keresztények tévedésein, a csillagok háborúján,
a teológiai vitákon.
És azon, hogy a báránykákat az Úr finom, harmatos fűvel eteti, ott ahol senki se látja. 


Na ezért aztán amennyire tehetem nem sokat olvasok, nem sokat nézek tévét, nem sokat hallgatok hülyeséget, - szombat óta tudom, hogy főleg a rózsaszín férfiak verik le nálam a képernyőt - mert szeretek szimplán legelészni, önmagam hasznára lenni itt a Való életben. Látod a szép zöld mezőt? A Mező utcában lakom. (ha nem hiszed járj utána, nézd meg a gogulon, megtalálsz, ha utána érdeklődsz.)

Ettől függetlenül le fogom írni, Ryrie Szent Lélekről szóló tanát, és Démonológiáját. Mert úgy gondolom, jó alap. Elindulásnak, hogy összeszedetten el kezdj gondolkozni.
Aztán mindenki úgy válogassa ki belőle a füvecskéjét, ahogy neki jól esik.

Az volt buta, aki nem engem akart.
Velem együtt kényelmesen szemezgetni és rágni tovább a fűszálakat. Megérdemlik.
- röhög -
Egyedül is jól vagyok.
Te meg mindjárt itt leszel.


bogi


3 megjegyzés:

Nelly írta...


http://www.youtube.com/watch?v=A5fKfWMcD48

Nelly írta...

Mégegy:

http://www.youtube.com/watch?v=sYSvdXTCd50&NR=1&feature=endscreen

Unknown írta...

Ez utóbbi nagyon jó!
Nagyon szépen illusztrálja!